Sin City

Idag har jag sett filmen Sin City och den var grymt bra!
Sin City är en mörk ock farlig stad där ingen går säker. Alla är brutala med dolda motiv och de lever efter sina egna regler med sina vapen beredda.
Allt är i svartvitt förutom några få undantag. Filmen handlar om tre historier som är sammanvävda:
Marv letar efter den som mördade Goldie, en kvinna som han hade en kärleksfull natt med, Dwight har utnyttjas av en manipulativ kvinna och söker hämnd och Hartigan är en polis som ska gå i pension och som är misstänkt för ett brott han inte begått.
Filmen var väldigt cool, den blev mer spännande och interessant när den var svart-vit!
Alexis Bledel var med i filmen och hon var faktiskt suverän i den!
Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att hon kunde gå från
Rory Gilmore från Gilmore girls till en kaxig prostituerad som kicks ass i Sin City
Hon är så hilma vacker!

Här kommer min favorit scen från filmen, den är så himla bra, ryser av den.
Den här scenen var även slutet på filmen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0