Morden i Sandhamn..

Jag är en person som älskar svenska deckare som Beck, Wallander, Irene Huss, MordenGraven, Maria Wern etc.. så när Morden i Sandhamn gick på kanal 4 julen 2010 blev jag kär. Deckare, svensk? Behöver jag säga något mer!? Men självklart gillar jag engelska/amerikanska deckare också, behövde bara framföra det ;) Okej, tillbaka till Morden i Sandhamn..det var en serie i tre delar som alltså gick vid jul 2010 med bland annat Alexandra Rapaport, Jonas Malmsjö och Jakob Cedergren i huvudrollerna. Alexandra har jag gillat ända sedan Tsatsiki, (min kära barndomsvän) så det gjorde ju bara saken bättre! Morden i Sandhamn är baserad på Viveca Stens bok I det lugnaste vatten. Ända sedan det gick har jag längtat efter att dem ska filma de andra böckerna som hon har skrivit. Det kom bara fler och fler böcker men jag hörde aldrig något om filmningen förrän nu..

Till min stora glädje kan jag meddela (vad formellt det lät, äh what the hell) att de äntligen håller på att spela in sex nya avsnitt! Som är baserade på den andra och tredje boken i serien: I den innersta kretsen och I grunden utan skuld. Det är oklart när avsnitten kommer sändas, men jag hoppas att det inte dröjer länge i alla fall! Visserligen har det varit känt ganska länge att det ska komma nya avsnitt, fast jag fick reda på det nu förstås. Jag trodde nästan till slut att de inte skulle spela in något mer eftersom jag aldrig hörde något, därför som jag fick reda på det nu..men jag ser det positiva i det hela med att jag inte behöver vänta lika länge på avsnitten nu än om jag fick reda på det tidigare;) Kanske lite underligt att jag bloggar om det här klockan halv 2? Och ja ska gå och lägga mig snart, så jäkla irriterande att jag aldrig kommer i säng, usch vad tiden flyger iväg när man har roligt!

Haha, godnatt på er! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0